Tuesday 27 October 2009

terima kasih cikgu~

Ari selasa aku ada kelas france dan kimia 2 ja.. Dengar macam rilek ja aku ari selasa kan, tapi sebenarnya sama jak taihen dia banding ari lain. Kelas france 2 mulakol 8.40 pagi, n pagi tadi aku lupa pakai sweater naik basikal.

Best gila la~ Macam mau keluar hingus kau tahan sejuk tau...ha3
meher betul la kan... gomen2, abaikan yg itu ek... hi3

Sejuk la sangat2 sampai aku punya hidung panas sangat, aku rasa macam mau keluar darah jak dari hidung. Sejuk~ Lepas france, terus masuk kelas kimia 2.

Ni la kelas yg m'taihenkan ari selasa aku. Bayangkan, aku cover almost 20 lebih muka surat 1 minggu.(actually aku nd pernah kira, hi3) Tapi aku baru belajar 5 minggu ja, aku da abis 4 bab yg berenti di muka surat 184! Hebat nda?

apa nda aku bengong setiap kali selasa~ he3 nasib bab 3 aku belajar 10 muka surat jak. tapi bayangkan la kau cover 4 bab dlm masa 7 jam lebih la.. ha~ memang seksa la mau buka mata tengok struktur2 molekul ....

Ari ni aku ada test kecik la untuk ingat nama2 alkane sampai C20 dalam jepun la ek... Lepas 2, sudah puas sensei 2 potpet2 di depan tuk abiskan bab 4, tiba2 dia cakap
'ok kelas da abis, sekarang tutup suma buku n tulis nama alkane sampai C20 dalam english..'

1st time kelas aku senyap time mau balik, n serentak budak2 jepun 2 cakap
'ha???? biar betul, mana kami ingat...'
memang lawak la tengok reaksi durang. Aku tahan ketawa jak tengah2 kelas ni.

Lagi lawak sensei 2 cakap
'memang nda mungkin kan~ ok la, tulis dalam jepun, tapi kalu tau english dia,tulis juga..'

ha5. Aku tahu OISHI sensei 2 fikir pasal aku yg buat dia suruh tulis dalam english. Mungkin sebab dia belum tahu tahap k'upayaan aku. Bukan la mau cakap aku terer jepun tapi dia nda mau la aku t'bangang sorang2 nanti kan?

2 yg aku sayang sangat arah sensei jepun aku di sini, muka jak macam nda mau layan aku. Tapi sebenarnya, punya la mau ambik tau pasal aku. hu3 (perasan sekejap ek...)

Macam ONIMURA sensei ni kan, dia ajar organic chemistry and polymer punya subjek. Dia siap tanya aku mau exam ka buat report jak untuk kelas dia.. Tau nda aku betul2 t'haru atas tindakan dia? Da aku time 2 memang nd faham langsung kelas 2...

Time aku gi lawat2 makmal, (ala aku lupa la b.m dia apa, so aku tulis jak makmal. gomen la erk~) ada sensei yg aku nd rasa dia ada ajr aku, maybe akan datang la kali, dia siap bagi aku name card dia tuk aku keep in touch kalau ada apa2. hu3

Maybe dorang excited dapat budak oversea kali ah~ hi3
Nda kisah la macam mana, tapi aku memang t'kandou la dengan sensei2 ni.. so, post kali ini untuk sensei2 1st year aku erk~

untuk budak macam aku ni, simple action can touch my heart tau nda?
2 yg aku rasa aku boleh kali b'tahan biar pun teda senpai(senior) yg ambik course sama, teda kakumong(soalan2 exam b4 ni), mau soudang(bincang) pun teda kawan~

jadi, sendiri bukan bererti lemah, tapi 1 langkah untuk menjadi lebih kuat~
never feel down whenever you are alone baby, bcoz there's always ALLAH to guide you...

No comments:

Post a Comment