Thursday 22 October 2009

ap2 jak la yg ngam jd tajuk

Di saat k'bosanan tahap dewa b'maharaja lela dalam kehidupan aku, 1 benda yg paling aku suka buat ialah KOL RUMAH. Dari aku m'lalak sampai budak 1 gakka(fakulti) dengan aku yg tinggal atas apato(apartment) 2 cakap2, baik aku kol rumah dengar adik aku yg baru umur 2 tahun lebih, mau 3 tahun la cakap...

Besa la , kalu mud Ciwan(nama adik aku) ni ok, memang best la. Nda pandai berenti b'cerita~ Ada jak yg mau dicakap, sampai kadang2 bikin marah sama mama. Faham2 jak la orang tua, risau kalu kol lama2, duit abis la, kredit abis la..

Sampai c Ciwan 2 cakap,
'ala~ orang mau cakap sama kakak nonong pun nda boleh...~'
tapi yg lawak 2, biar dia cakap begitu, masih juga dia b'cerita i2 ini. ha3 Pandai lagi 2 m'ngadu sama aku mama marah dia cakap lama2..
'biar la bha kan kak, bukan selalu juga, he3..'

Memang bukan selalu dia ada mood mau cakap banyak2, jadi aku biar jak la... hi3 Aku lagi suka ada. T'ubat juga la rindu aku sama ia. hu3


ni la my very2 love ciwan...

Budak ni memamg kurang asam. Kadang2 2 kan, budak2 kan cakap nda tembus. Mana la aku boleh tangkap suma yg dia cakap. Aku suruh la dia ulang2 sampai aku dengar dengan jelas dan aku faham apa yg dia mau sampaikan banar nya. Time 2 la dia akn marah ak,.
'ih, kan aku sudah bilang tadi, nd faham2 ka? na5' (na5 ni bunyi yg orang buat kalu marah 2.. susah la mau terang...)

Kita akan tau dia sudah nda mau cakap kalu dia bilang,
'sudah la kak, penat aku...bye2'
lepas 2 ada la ko dengar dia cakap sama c Rani(adik aku yg form 3),
'nah kak, ko lagi, penat ak...'
he3 Time ni la baru ada can adik aku yg lain mau cakap..

ni ciwan, kakak, alda, n rani...

Bila datang dia teda mood mau cakap, biar ko pujuk macam mana, nda kan dia mau punya la. Pandai2 la ko kol lagi nanti, esok ka... Time 2 la paling malang. Ha3

Ataupun time dia ada benda yg dia buat, especially kalu tengah tengok shin chan.. Malang la, memang nda dilayan ko. Ko cakap la apa saja, nda dia mau dengar. Kempunan la ko mau dengar suara dia..

Ni la orang yg paling kau rindu kalu aku bosan tahap dewa di sini.. Da la duduk rumah sendiri2, malam makin panjang, teda tau mau buta apa sudah, selain tengok buku bahasa jepun yg memang tebal2(chem 2 la 2), atau pun tengok printo(print) yg memang nda la aku merati(biologi la 2).... Sedih kan aku...

Da la sekarang ni makin sejuk, rasa mau jalan 2 makin kurang, m'lepak nganya la aku di rumah sorang2. Hu3, sedih betul~ Tapi malas juga aku mau baca buku..

Ni la aku selalu kol rumah, at least boleh la dapat motivasi baru dari family2 ku ni. Kadang2 bila sendiri2 ni, akan ada 1 waktu dimana aku akan rasa down sangat2. Nda tau la korang pernah nda rasa begini...

Time 2 la aku akan bodoh2 tanya diri sendiri, kenapa pilih jalan ni la, kenapa aku susah belajar benda yg aku memang nd faham la, bla3....
Banyak la soalan2 bodoh yg jahat keluat ke otak aku. Saja ja mau m'nambah bilangan benda yg harus difikir..

Time 2 la aku akan cakap,
suma benda yg b'laku pada kita di dunia ni adalah ujian yg akan m'bestkan hidup kita.Sekarang jak susah ka, penat ka, sebab lepas ni bila kita ingat balik, ini akan jadi 1 kenangan indah... Lagipun ALLAH nda kan bagi dugaan yg kita nda boleh tampung, kan??

Cam aku datang JEPUN ni, ada benda yg aku dapat sebenarnya. Nda tau la akan datang jadi ka nda, tapi aku tau ia bagi aku 1 pengalaman yg memang b'harga. Pengalaman yg akn buat aku semakin matang.. Malas aku mau dengar
'ape la oshn ni, umur da 20 tapi perangai masih cam k'budak2an, camane ni? Matang la sikit...Jangan manje sangat...'

Biar sekejap jak, aku tau kalu memang ketentuan, aku akan bahagia sebab pernah m'milih untuk datang sini... ha3

So korang, jangan la pernah benci akan apa yg sedang korang buat. Maybe akan datang, ia bawa kamu ke arah sesuatu yg buat kamu bahagia? Sepa yg bole teka kan..





No comments:

Post a Comment