Monday 30 July 2012

CiNtA CoKeLaT ^ ^

mencari kesesuaian dalam perhubungan nda cukup hanya dengan perasaan cinta even tu adalah titik penting dalam perhubungan. ada orang bilang cinta tu macam cokelat, banyak jenis,kadang2 tu pahit, manis, lebih susu, banyak koko, ada mint di tengah, ada kacang bagai.

bila fikir logik, memang betul kan. cinta tu nda suma best jak, ada jak waktu turun naiknya. macam cokelat, cinta juga ada expirednya, ikut condition tertentu mungkin rosak la, kadang2 bahannya nda bagus jadi cepat nda bagus la.. banyak kan benda perlu difikir.

begitu juga cinta. kalau starting pointnya nda bagus, mungkin akhirnya juga nda bagus. kalau nda dijaga, nanti malah rosak. cinta harus dijaga dengan percaya, kefahaman, kejujuran dan juga batas pergaulannya.

kalau cokelat jak macam nda sedap ja kan, so tu kenapa sekarang ni cokelat ada mix banyak benda. besa la tu kalau cinta kadang2 diuji dengan cemburu dan pergaduhan kecik. cuma itu begantung pada kita yang mengalaminya tuk handle dengan lebih bagus.

kalau memang cinta kita tu tulus dan memang jodoh kita, biar pun 'cokelat' tu tehimpit sampai buruk bentuknya masih juga kita sanggup mau makan sebab kita percaya rasanya masih sama..

nasihat aku untuk post kali ni, kalau sudah habis 'cokelat'nya, jangan lagi simpan pembalutnya, even untuk yang kita paling suka. nanti waktu lagi kepingin merasa cokelat, kita akan  teringat2 sedapnya cokelat sebelum ni sampai mau lagi merasa cokelat jenis yang sama. paling buruk kalau itu akan merosakkan judgement kita untuk memilih cokelat perasa lain.

nda papa kan kalau mencuba perasa yang berlainan. mungkin akan jumpa cokelat yang lagi sedap dan memenuhi cita rasa dan juga kehendak dan keperluan diri sendiri...

No comments:

Post a Comment