Saturday 21 July 2012

1 RaMadHaN~

salam w.b.t

selamat berpuasa bagi mereka2 yang punya kewajiban sebagai insan yang mempercayai kebenaran ISLAM itu. di kesempatan ini, begitu juga pada diri sendiri, aku berharap kita dapat lagi membersihkan diri dari sebelum ini, terutamanya hati.

1st impression tu penting kan. kenapa? sebab penampilan itu cermin pertama diri seseorang itu. cara bejalannya, pemakainannya, tingkah lakunya. tapi, 1 lagi aspek yang penting, tutur bicara.

apa yang disebut itu menggambarkan bagaimana akal dan hati seseorang itu berfikir. bila selalu jak mengungkapkan yang jahat, pemikirannya juga jahat, terus, mungkin hatinya juga nda bersih. jadi, di sekian kalinya ramadhan ini, mari la kita sama2 berusaha membersihkan hati dan nurani kita.

jangan terlalu berfikir apa yang kita fikir itu betul, siapa saja boleh buat kesilapan kan... jangan asyik salahkan orang kalau ada yang nda ngam dengan kemahuan kamu. membesar sedikit dong... mari kita sama2 membesarkan akal seiring dengan umur kita yang sudah di atas 20 ini...

pagi2 ni melalut pula. sori ah pada yang lagi baca. sebenarnya lagi nda puas ati dengan mereka2 yang suka aja melihatkan orang akan ketidak besarannya pemikiran mereka.

neway, selamt menyambut ramadhan yang barakah ini....

No comments:

Post a Comment