Wednesday 25 July 2012

5th RaMaDhaN - -

kepenatan semalam ditambah ari ini buat badan aku macam teriak2 minta rehat. tapi bila ada tanggungjawab yang sepatutnya tiada tapi ada, aku jadi macam marah di dalam hati. kenapa kau mahu mengungkapkan kata2 yang boleh buat orang rasa dia jahat sedangkan yang membuat keputusan itu kau?

aku nda suka! uwa, aku rasa pahala puasa kalau diukur dengan kemarahan, hampir 10% jak pahala aku ari ini. baki 10% tu sebab aku nda meluahkan kemarahan itu, jadi tu jak la yang tinggal. aku penat, lab lagi, puasa lagi, hal di rumah lagi.

bagi orang lain apa la sangat kerja aku di lab, ingat ko sorang jak ka oshn yang ada lab? bz? tapi memang aku jenis yang macam tu. bila aku tumpu perhatian aku pada 1 benda, benda lain akan jadi sampingan sebab ada benda lain yang sudah jadi keutamaan aku.

dan keutamaan aku 4th year ni ialah lab. biar pun bagi orang, buat2 sibuk jak oshn tu sedangkan nda la banyak pun keja dia di lab, tapi bagi aku, aku memang akan tumpu pada lab juga banding benda lain. dan aku sudah bilang dari awal kan aku busy lab sekarang.

bila kau sendiri buat keputusan, malah keputusan yang berkaitan dengan aku jugak biar pun aku sudah cakap aku nda yakin mampu pikul itu, tapi ko masih juga membuat keuputusan tu, aku berharap kau matang la untuk terima akibat dia. aku memang akan lebihkan lab aku banding benda lain.

ni, mau buat2 marah sebab aku nda pegi tolong sama2 memikul tanggungjawab tu, apa hal pula???? benci!

Ya ALLAH, tenangkan la hati hamba Mu ini.....



No comments:

Post a Comment