Tuesday 24 July 2012

4th RaMaDhaN ^ ^

ari ni sahur. biar bangun lambat sikit, pukul 2.38, tapi sempat la aku masak sup ayam. nasib baik, alhamdulillah. biarpun nda la sedap sangat, tapi harap2 boleh la bagi tenaga tuk aku ari ni.

ari ni sebab budak2 ni mengada mau ada dessert untuk sungkai, n nasib baik ada bahan di rumah, aku buat la puding jagung. ingat mau buat lepas balik lab, tapi aku nda tau dapat balik awal ka nda ari ni, so buat la pagi2. nda tau la ok ka nda tu. sudah la aku bangun lambat tadi, pukul 8.48 baru aku betul2 bangun, bukan mau mengada2 lagi kan guling2.

Hara tanya kalau tujuan untuk puasa tu apa sebenarnya. aku macam blur la sikit. bukan selalu orang tanya dan aku nda cukup word tuk describe. lepas tu dia cakap la nda kan la puasa saja2, n nda kan teda tujuan. aku cakap la bagi masa aku buat ayat.

bila aku sudah bilang la kenapa kita harus puasa macam yang aku faham, baru la dia cakap oo, hebat eh maksud puasa tu. harap2 la apa yang dia faham tu sama macam apa yang sebenarnya kau mahu maksudkan.. amin.

ramadhan tahun ni rasa macam aku sudah besar, dari segi rohani  la. lebih sedar akan kedudukan suma benda, lebih besar pandangan tentang sesuatu dan boleh mencari kelebihan berbanding kekurangan. alhamdulillah..

ramdahan kali ni pelik. even baru 4 ari puasa, nda fair la tuk aku kira itu akan jadi 1 kebiasaan sepnjang puasa ni, tapi aku memang ada habit baru puasa ni. angan2 yang aku fikir sebelum tidur tu sentiasa mengenai1 benda yang sama. adui hai, sabar jak la hati...

Ya ALLAH, tabahkanlah hati aku menghadapi cubaan Mu yang 1 ini..

No comments:

Post a Comment