Thursday 5 November 2009

biologi mode=1st midsem exam

Walau macam mana aku azam mau study baik2, tetap juga sama ending dia. Aku tetap juga study last2 minit. Macam untuk midsem exam bio esok. Walau aku ada 1 minggu, tapi cam besa aku buat time2 exam, aku akan belajar malam b4 exam juga.

Pelik kan~ Maybe nda pelik kali untuk sepa2 yg besa macam aku juga. hi3 Tapi aku rasa b'salah sebab aku sudah janji sama mama mau study baik2 sem ni. Kali ni aku janji betul2 tau. Selama ni aku tau jak aku boleh buat ka nda. Kali ni aku main dengan bahasa, susah sikit~

Cuba bayang, aku ada 14 page tuk bio yg suma kena hafal. Dari contoh soalan yg sensei 2 bagi, macam senang. Tapi untuk orang yg nda faham nihonggo macam aku ni, m'rangkak juga la kalu aku nda hafal kanji2 n p'kataan2 ni.

N bila datang gila aku malas mau cari yomikata(cara sebut) kanji2 yg b'lambak ni,(2 la, malas mau tanya budak2 2.. perasan pandai tol!) mula la tangan aku ni gatal mau click mysoju.com ni. Payah2~

N cam besa. t'sangkut la aku pada cerita ni yg buat aku ada 6 page lagi untuk difaham n dihafal. Uwa~~~
=N aku masih sempat layan blog. he3

Kali ni aku mau cerita pasal gila nya aku ni. Ada 1 kanji ni kan, aku mula jumpa kanji ni dari kelas 1st bio ni g.. kanji ni~
kanji ni sebut hai, bukan yg kita cakap kalu jumpa orang atau mau gatal2 kacau awek tengah jalan tau, tapi erti dia embrio.

Setelah 1 bulan aku kelas, ada la 4 kali, malam ni time study tuk midsem exam baru tau maksud p'kataan 2. he3 Nampak nda betapa gila n bengong nya aku. hu3

Ntah bila la mau sedar yg study last2 minute ni nda baik. Tau jak tapi entah la kenapa nda juga t'buat2. Lepas exam baru la m'nyesal kalu nda dapat jawab. Ni la oshn,(mau cakap manusia, tapi baik mengaku jak kesalahan diri sendiri~)

Manusia ni harus diberi 1 impak yg sangat besar baru dia mau ambik inisiatif untuk berani melangkah ke hadapan. Percaya nda? Time ni la orang selalu cakap, KUASA CINTA.

Ikut aku, kuasa cinta 2 besar. K'besaran itu b'gantung pada jenis cinta yg dirasa ketika itu. Cinta pada ALLAH, akan buat kamu tidak akan tersungkur biar jatuh rebah. Cinta manusia , akan buat kamu tidak sedar akan luka dan darah ketika jatuh tersungkur. Itu kenapa orang cakap CINTA ITU BUTA!

Cinta haiwan, tu kan bagi aku untuk layan bosan dan buang duit. Apa guna pet? Sebab kamu sunyi dan teda kawan. ha8 ( aku nda suka binatang, nda faham perasaan korang, gomen la)

Jadi, kena la pandai m'milih cinta. Ni aku merepek ni sebab aku layan TOKYO DRIFT tadi. Itu yg t'fikir tentang cinta ni. Dia buat aku t'fikir 1 ayat ni~
DONT LET LOVE HANDLE YOU,BUT YOU TAKE GOOD CARE OF IT!

betul ka 2 ek? ak ni bab2 ni memang lemah gila2. teda pengalaman la. tapi nda pa la. percaya jak la k beh?!

p/s post kali ni tuk kurangkan tensen hafal kanji2 dalam bio


No comments:

Post a Comment