Thursday 13 June 2013

aPriL~ JuNe'13

tengok folder lab tuk tahun lepas, aku rasa hectic gila aku tiap minggu. folder aku tiap minggu ada jak isi dan aku tahu berapa banyak exp. aku buat tuk dapat data sebanyak tu. nda masuk lagi yang nda jadi.

tengok folder lab tuk tahun ni, dan tuk bulan 4 sampai bulan 6 ni, sabar jak la. kosong! hahahaha

aku nda sempat buat folder tuk setiap minggu pun. buat folder tuk setiap bulan pun bulan 4 n bulan 5 kosong. hahaha. betul ka aku ni budak master???

bulan 4 tu prof suruh buat exp. tentang alginate. mau guna sodium alginate sebagai pengganti agar tuk buat gel. sedar2 abis sudah bulan 4 n exp masih lagi nda mengeluarkan result yang cantik. 

masuk bulan 5, keadaan emosi aku makin nda stabil. scholar nda dapat2, kena bayar tu la ini la, banyak la. tapi bestnya prof rilek2 jak n nda paksa aku. rilek jak aku nda antar2 lagi weekly report. 

abis duduk bincang dengan prof pasal master ni, aku macam boleh la sort feeling aku dengan lebih berhemah. mama, bapak n kaka pun bagi green light tuk masalah2 yang tidak terduga. 

start bulan ni, prof da bagi aku keja yang berkaitan final paper aku tahun ni. belum abis duduk bincang lagi ngan prof tapi macam 90% akan berjalan lancar insyaAllah.. 

kepala aku mau pecah baca journal, baca dan faham teori2 drying yang nda tau umur dia berapa, dan buat exp yang nda pandai jadi2!! da 2 minggu lebih aku duduk buat exp ni nda jua berhasil. belum buat exp, baru mau try buat sample. sabar jak la. Nda faham la kenapa dia nda mau aku. 

nda pa, practice makes perfect kan. nanti mesti boleh jadi punya. ada orang yang lagi teruk exp dia. aku kena bersyukur.. 


No comments:

Post a Comment