Wednesday 9 June 2010

oRgaNIc CheMIsTRy

did i mentioned about my organic chem exam today? if you asked me now, its not that hard but since my head full with unrelated terms, i cant find the right answer to that simple question.. so, lets hope ALLAH open his heart to let me pass..

ari ni aku belajar lagi dengan budak2 jepun ni.. mula la keluar benda2 lawak dari mulut dorang.. Jone's catalyst jadi JONES.. sama jak kan?

memang la sama sebab korang nda dengar dia sebut macam mana.. ok, selalunya kita sebut 'jone's' 2 macam kita sebut john kan??

tapi dia pula sebut full spell, jones.. like jones orang sepanyol 2... did you get what im trying to explain here? serius aku ketawa sampai hilang suku buku yg aku baru baca tadi..

lepas 2 start la durang mula buat formula2 sendiri untuk hafal catalyst and the product and the process.. nda tau la mana dia mula tapi tiba2 suma formula2 yg terhasil jadi 1 lagu rap..

AI chan punya pasal la ni.. dia memang lawak betul. benda yg dia cakap suma jadi rap,but thanks to her, its helpful..


everything fits in the rhythm of the song. the name of the catalyst, the end of the words that were saying and all.. even the emotion and the flow..

sampai aku pun terikut2, AYU chan pun ketawa tumbuk tangan cam gengster 2. sedangkan ayu 2 punya la ayu, macam nama dia.. stail2 rapper la sikit...
selalu kan girl ketawa tepuk tangan kan??

serius, aku pun nda tau kamu boleh bayang nda apa yg aku cuba cerita ni, tapi lantak la korang.. macam lagu one ation mc 2, apa ku kisah???

2 kali belajar sam durang ni buat aku sedar kenapa budak2 ni hebat. cara durang faham benda buat aku rasa 'oh, aku mau jugak explain benda sehebat 2 dalam nihonggo.'

dengan tahap aku sekarang, aku jarang explain benda arah budak2 ni even aku faham.. certain jak la yg kalu aku yakin aku boleh jawab suma soalan durang nanti, aku explain..

and, cam besa la aku ni kan benda menarik yg durang baru jumpa.. so, banyak la benda durang tanya, especially pasal makanan, sebab durang nda tau boleh share makanan dengan aku ka nda..

maksud aku, besa kan kita makan2 snek time study... durang takut mau offer.. hehehe, lawak betul durang ni.

berbaloi jugak la aku study dengan durang..
皆、お疲れ。。。。

No comments:

Post a Comment