Sunday 3 February 2013

= =

masa sentiasa jadi kayu pengukur sesuatu yang berlaku di dalam kehidupan, nda tau la orang lain tapi ya untuk hidup aku. bagi aku masa memberi satu kestabilan, dari segi emosi, dari segi kematangan, dari semua segi.

tensen sekarang. ya, tapi biar macam mana pun ko rasa, masa sentiasa jalan. tik tok tik tok. bukan tunggu ko.apa yang ko boleh buat ialah fikir macam mana mau buat kau lebih selesa melalui masa2 tu..

kalau ko marah, rasa mau sembur jak time tu. ya? tapi kalau ko sembur time tu, ko rasa benda tu akan beri jalan penyelesaian ka? atau tu akan tambah masalah? biasanya ko akan menyesal la..

kalau ko beri masa untuk diri ko untuk calm down, berfikir, atau apa jak, semua tu akan berakhir dengan lebih baik dari yang ko fikir.

6 tahun yang lalu, aku berfikir aku macam nda mau lagi teruskan benda tu, nda mau hadapi lagi keadaan memalukan tu. nangis2 suma. macam la benda tu pengakhir hidup aku kan.

biar macam mana pun aku benci, nda suka dengan keadaan tu, masa keep running and i just have to endure that for some time. and tabah tu boleh mematangkan seseorang.

merepekkan entry kali ni. memang. aku nda tau mau tulis apa, di blog ni dan juga di word thesis aku. Ya ALLAH, permudahkan la jalan di hadapan ku. amin.

1 comment:

  1. oshin~moga dipermudahkan ye^^..n moga idea mencurah2 datang tok tulis thesis..ganbarou!

    ReplyDelete