Wednesday 27 February 2013

AKU BERUSAHA KE HADAPAN...!

tidak satu hari itu badai
mesti akan tiba senyuman suria menyapa alam
tidak mungkin tiap lautan itu berombak kencang
pasti akan datang angin sepoi menghembus semua kerisauan

tidak semua awan kelam itu akan menghambur hujan lebat
mungkin akan ada angin lembut menghembus ia pergi
atau tidak
cuma titisan air rindu dari-Nya untuk mengingatkan aku pada Nya
jika aku percaya

ku cuba menjadi lautan yang teguh pada tiap pukulan manja dan marah sang ombak
ku ingin terus seperti suria
biar diacah sang awan agar kelam
sentiasa setia ceria dan berusaha bersinar penuh sabar

jika benar badai kali ini bisa menghancurkan ku habis-habisan
aku pasrah biar saja sudah ku cuba segalanya
jika pasti ribut kala ini mampu meranapkan semuanya hancur bertaburan
aku berserah andai saja sudah ku buat semuanya

tapi kali ini
sungguh aku tidak mampu memandang yang di hadapan
namun aku lagi tidak melihat mana-mana belokan
mungkin di hadapan menanti ku badai dan ribut taufan
mungkin juga menungguku senyuman ceria sang suria bersama angin sepoi melegakan semua gundah
aku berserah pada Mu untuk itu..

Ya ALLAH, sungguh aku takut untuk menanti hari esok. bagaimana harus aku melalui semua itu, aku berharap aku di bawah lindungan dan hidayah Mu...


No comments:

Post a Comment