Wednesday 27 January 2010

tiba2 emosional... sori ek...

jadi la seorang wanita di dalam bekas kaca, yang sukar disentuh, hanya yang layak sahaja mampu memilikinya..

perkataan ni aku dengar dalam movie, syurga cinta lakonan awal.. he3
tiba2 oshn layan movie melayu kan, hebat2... aku layan jak banar nya movie melayu selama ni..

movie ni memang ada banyak mesej2 baik yg mau disampaikan kepada viewer.. aku nda sangkal yg itu.. tapi nanka, sabishii desu..

kalu tengok awal2 movie ni lagi sudah kita nampak betapa hancurnya remaja melayu di malaysia. tengok2 tu aku terfikir.. ada eh club macam 2 di malaysia?? nampak sangat aku ni budak kampung kan, club macam 2 wujud di malaysia pun aku nda tau..

tapi serius, tengok ada club2 macam 2 di negara sendiri, lain la pula aku rasa.. memang aku besa tengok onna(girl) pakai skirt pendek sampai nampak spender, budak2 lelaki ka pompuan ka yg minum arak, besa la 2. sampai mabuk, esok pegi kelas pun muka lain macam jak..

ada jak kawan2 jepun aku yg memang macam 2. suka pegi nomikai( minum2 ramai2)...

lelaki perempuan pegang sana sini, besa la 2.. aku pun besa jak tengok movie orang putih.. tapi bila tengok orang yg cakap bahasa yg sama macam aku,nda melayu pun, english durang 2 aku faham lagi la.. cuma aku pandai jepun, durang nda..(sori, melalut lagi)

bila tengok durang macam 2, rasa takut pula. duduk malaysia pun sama macam duduk oversea, takut!!! tengok durang minum arak(even aku tau 2 bukan yg betul, tapi realiti nya???) rasa sangat takut..

so, islam believers out there, at least can u please show some respect towards your own religion? camana orang lain mau hormat islam, kalu yg rosak kan agama 2 sendiri adalah kita2 yg percaya akan islam??


No comments:

Post a Comment