Wednesday 23 December 2009

NABE= sTeAmBoaT JePuN

ari ni cuti banar nya, jadi semalam senpai2 aku buat la makan2 sikit.. makan nabe. yea!! ari 2 aku baca post senpai aku ni, dia cerita durang2 ni buat nabe ni.. tapi aku nada time tu, tu yg t'ingin banar nya..

nabe ni periuk, tapi nabe yg ni, dia cam 1 style makan di sini la.. cam steamboat. orang jepun memang suka buat menatang ni time2 sejuk ni.. makan berasap2 g kan....


macam ni la lebih kurang nabe ni... dalam ni masuk jak macam2.. seafood,ayam,sayur2...
memang makan makanan b'khasiat la aku malam ni.. he3
(aku nda makan sayur banar nya.. tapi malam ni cam kena makan jak kan??)


yg aku pegang 2 macam perencah yg diguna untuk letak dalam nabe ni.. kali ni senpai2 mau buat nabe kimchi..

memang best la tengok dia mendidih 2..
teringat c tomyam di malaysia.. uwa~
mak, nong mau balik rumah, makan!!

sudah mendidih, bahan2 yg dimasukkan pun cam sudah masak jak.. apa lagi, melantak la beh~

rasa dia?
besa la.. tapi aku lagi suka c tomyam di malaysia kali la.. makanan jepun ni cam besa la, tawar sikit rasa dia.

tawar sini ni, bukan tawar cam air tu eh.. ada jak rasa, mun kan cakap teda garam, memang nda bubuh pun banar nya. tapi ada la kali dalam perencah nabe tu.. kali la...

mun makanan malaysia, rasa ka, bau ka, suma kuat tau. memang naik selera la orang bilang.. tapi nda la aku bilang makan jepun nda sedap. sedap jak.

kena rasa la baru tau. susah mau terang la.. word yg wujud di kepala aku ni jepun jak.. melayu dia aku rasa cam susah mau terang..

tapi senpai aku siap buat sambal kicap lagi. ha3.. memang lidah melayu la. kalu jepun, mana da makanan yg pedas2 ni..

tengah c besar suma busy dengan c nabe ni, c kecik yamadai(yamaguchi university) ni sibuk jua bha..

boleh jadi chef ni.. hurm3. abis suma barang2 di dapur. ha3

tapi serius aku lapar lepas ni, sebab nda makan nasi
langsung.. lepas 2 kena makan jugak c sayur kan..

begendang sikit la perut aku.. lepas 2 mau makan banyak, takut aku mengantuk.. c jouhou nda siap lagi.. fuh2....

sabar2..

suma benda ada sebab kenapa ia jadi. ada jak hikmah kenapa aku lupa buat c jouhou sampai aku kena buat 2 shukudai malam ni..

jadi, kita kena la selalu sabar dan yakin akan dugaan yg kita hadapi 2 tanda ALLAH sayang kita...





No comments:

Post a Comment