Wednesday 19 March 2014

perasaan sambung master

kalau boleh dibagi bintang, aku cuma mau bulan 

may 2013
abiskan masa 2 bulan ni dengan urus class, visa, lab, etc. mengejar waktu dan ketahanan mental aku semakin kurang dengan cepatnya sejak aku start bulan lalu. masa berlalu tanpa menunggu aku yang tecungap2, bawa bersama duit dalam tangan yang makin susut, sedangkan masih banyak yang aku perlu buat, dan semua memerlukan duit, dan ketahanan jiwa aku. aku rasa aku mau gila! 

timbul masalah rumah tapi masih boleh diselesaikan( tapi sempat aku menangis sampai mata bengkak2). aku belum dapat cari kerja. aku nda dapat menjo (pengecualian) admission fee and aku just dapat half menjo tuk tuition fee. okay, aku gila! 

semua jadi senang kalau aku minta mama duit. dan aku tahu dia bagi. tapi.. aku memang gila sebab aku rasa pride aku nda bagi aku minta mama lagi. 

prof aku juga tanya, suriah, are you okay? with your financial?.. but still the crazy me, yes, im fine prof. i still can hang on.. oh my Allah, im seriously going crazy. 

aku jadi takut tentang semua benda. aku takut setiap kali phone aku bunyi. aku takut setiap kali prof or sesiapa pun panggil aku. aku takut mau tengok emel aku. aku takut mau telfon rumah. aku takut mau baca mesej orang bagi. aku takut mau jumpa orang. aku takut even mau stay di rumah pun. and paling gila, aku takut juga mau stay di lab.!

jantung aku sentiasa bedegup kencang. aku takut ada benda lagi yang timbul yang perlukan duit. aku takut ada benda lain yang timbul yang akan buat aku tepaksa balik malaysia. aku takut prof aku panggil and cakap ada masalah dengan something yang berkaitan dengan aku. aku takut budak2 ni tanya pasal aku macam mana, sudah dapat biasiswa ka, macam mana lepas ni. aku nda mau orang tanya apa2 pun!

aku mau masa berjalan cepat supaya setahun ni cepat abis. aku mau masa bergerak lambat supaya aku boleh ada masa lagi sebelum bayar admission fee, tuition fee. aku mau prof jangan push aku di lab supaya tenaga psikologi aku yang tinggal ni masih boleh tetinggal. aku mau prof paksa aku buat exp supaya aku nda rasa masa bejalan lambat. aku mau orang jangan tanya aku apa2. aku mau semua. 

aku bukan lagi mau gila. aku memang gila. sekarang, aku cuma mau ketenangan.. 

No comments:

Post a Comment