Tuesday 18 March 2014

perasaan sambung master

rupanya aku masih lagi budak2 hingusan

april 2013
balik malaysia dengan mindset aku ada mereka behind my back. cuti seminggu untuk recharge everything. buat passport, jumpa family, menerima bantuan, etc.. 

sampai kkia dengan perasaan gembira yang bertahan hanya 10minit. 
: aku lapar ni mari makan. ko ni orang tunggu pigi becakap2 lagi sama urang. 
-okay.. 
;nong mau makan apa? mesti lapar kan..? 
:dia teda duit. dia makan jak apa yang kita order. orang teda duit diam2 jak.. 

terkedu aku. senyum sambil berkata, nong okey jak apa2. nong makan di kapal tadi.. 

5 hari cuti aku berlalu dengan cepat, pigi situ, urus ini, buat itu.. ari ke 6,mama kol tanya
/ nong, ko teda bagitau ka ko mau pinjam duit? 
-sudah juga nong cakap. nong emel, ym suma
/ ko cuba la kol. 
-okay

-jadi kan kau mau bagi pinjam duit? 
: bila? ko teda cakap pun
-kan aku sudah bagi tau ari tu. 
: tu la ko. ak suruh ko pigi rumah aku ko nda mau. nanti la kita cakap lagi. aku sibuk ni. 
- aku kira ok ah. 
: ya la. nanti kita bincang lagi.

jumaat, magrib, tenang dan mama balik dengan muka kacau
/ ko sudah bilang kau mau pinjam duit? 
-sudah juga nong kol. dia cakap ok jak.  
/ jadi kenapa dia nda bagi kasi kuar duit? ni la masalah kamu ni. 
; dia cakap nda payah keluar duit tuk c nong. kami belum ada apa2 perjanjian lagi. 
/ jadi ko macam mana nong? 
- nda pa la ma. nong ada jak duit lagi. 
Ya Allah, aku mau balik jepun sekarang.... 

tidak pernah aku rasa aku begitu mau pulang jepun. nda pernah aku rasa gembira aku ada tempat lain selain sini. 

malam ahad tu mama panggil masuk balik.
/nah. nasib baik mama memang selalu simpan cash. 
- makasih mama. 
/ belanja duit bagus2. jangan boros. 
-iya ma.. 

senyum pacik money exchanger, belajar ka di jepun? 
ha a pacik. ni mau balik la ni. hehe
baik2 belajar yang. 
makasih pacik. doakan saya ya. 

i can do this.!! this is my choice, i'll make sure i can do it. Ya Allah, besarnya dugaan Mu kali ini. 



No comments:

Post a Comment