Saturday 27 July 2013

BESKAL BURUK KU

keluar lab mau pulang tadi aku macma besa pegi la tempat aku selalu letak basikal. eh, kosong. basikal aku mana? aku tanya kohai,' basikal oshn mane? xde pun..'

dalam kepala da tanya kat diri sendiri, 'eh, aku pigi lab tadi naik basikal ka jalan kaki? aku letak basikal tempat lain ka?' liar mata aku tengok2 sekitar tu teda pula tanda2 basikal buruk yang bengkok bakulnya itu. eh, betul. tiada!

mana basikal aku? biar betul. basikal aku hilang!!! aduh, ada jak orang mau mencuri di bulan puasa ni. bukan setan kena rantai ka? sabar jak la ati.

lepas balik dari sungkai makan sushi tadi aku ajak la kohai aku lalu lab. mana la tau orang yang ambik basikal aku tu sudah letak basikal aku. ceh, positif betul fikiran. nda boleh blah.

teda juga. isyh, sepa la curi basikal aku ni. aku cakap la sama kohai aku,' nda pa. aku bagi tu orang sampai ari isnin. kalau dia nda bagi balik jugak, aku antar bomoh. hahhaha'

adui hai. time2 ni la mau ilang beskal. sudah setahun setengah aku impan basikal buruk ku itu di sana aman jak. nda pernah pula aku kunci2. tapi apa la malangnya nasib ku ari ini, di ambil orang.

nda pa, aku redha. mesti ada hikmah di sebalik setiap kejadian. ya Allah, berikan aku jalan dan petunjuk Mu. amin...

1 comment:

  1. SALAM

    Makcik Happy Birthday! moga panjang umur murah rezeki amiinnnn.
    ekceli ak mau wish pki line tapi hp aku rosak so suma no ilang :( nanti ko msg ak no mu ah. no ku: +33634048355

    p/s: harap² nda salah tarikh hahah :p

    ReplyDelete