Wednesday 6 June 2012

La La La

rasa sunyi jak yu teda di lab. adui, susah.. rasa mau pegi lab pun kurang pagi2 tu, mau bangun besiap pun malas.. pakai baju pun lebih kurang jak. malas ku kan fikir2 macam selalu..

tadi duduk ym sama kakak. kiranya bukan aku jak yang fikir pikiran aku sama prof sama, tapi kakak pun fikir benda yang sama.

prof cakap rugi la balik sekarang, teda master lg. balik nanti sama jak value dengan budak grad di mesia. klu ada master, keja jepun pun senang, keja mesia pun senang..

prof cakap macam tu, aku fikir macam tu, kakak pun fikir macam tu.. gila2... adui, bukan aku nda mau sambung, cari scholar studi master di jepun ni macam cari makanan apa yang boleh dimakan bila makan di luar.. bemuka2 surat menu kedai tu, boleh dikira apa jak yg boleh makan.. sudah jumpa, tengok lagi ingredients dia, boleh ka makan ka nda..

cam tu la cari scholar. memang ada, tapi adui, bila sudah baca kandungannya, macam boleh ka ni ah, nda ka ni ah.. sakit jak badan.

banyak la kena fikir. nda suka lagi budak lab aku yang memang akan sambung master. nda tau aku mampu ka tahan duduk 2 tahun lagi sama ia kalau memang rezeki aku Allah bagi sambung master. adui!

tapi sebab yu akan sambung phd, macam mampu jak aku menahan segala kesakitan hati.. tapi tu la, baru 2 bulan duduk lab pun aku sudah nda mampu menahan dugaan yang diberikan oleh budak tu.. cemana ni...?

buat masa ni, ak masih membiarkan masa jalan tanpa betul2 fikir boleh sambung ka nda, tapi tu la, kalau memang rezeki aku dibagi Allah untuk stay lagi di sini, tersambung la aku master, kalau nda, tepaksa la aku balik minta bantuan mama dan bapa ku tercinta...

No comments:

Post a Comment