Thursday 2 August 2012

SaJa2 JaK...

behari juga aku skip publish post di blog ni. sibuk la.. esok jak aku di lab dari pukul 6pagi sampai petang. ari ni jak aku pegi lab dari pukul 8 sampai 10.30 malam. sakit jugak la badan kalau kepala nda sakit pun kan..

exp aku di lab senang jak, cuma keep drying for lemon, at this moment, before i did potato as a material for my drying exp, but since it is lemon, so water contentnya tinggi, thickness nya juga besar, lagi2 kalu buat keep drying in high humidity, so waktu drying juga lama...

nah, itu dia. sekarang ni jak aku buat exp 24jam, itu pun mana boleh dapat setiap jam punya data kan, sepa juga mau pegi lab tengah2 malam. jadi resultnya macam lain sikit la, ada lubang di tengah2. tapi penat2 pun aku macam enjoy juga la.. hehe

ari ni aku stay sampai lebih pukul 10 ditemani Yu. hehehe... sebab aku cakap aku takut kalau malam2 sendiri di lab, dia memanjangkan masa dia di lab juga. baik nda...?

duduk cerita2, macam best jugak la. dia juga suka betulkan kesalahan bahasa jepun aku, aku juga tolong dia cari pekataan untuk english. hebat! hahaha

post kali ni teda isi sangat sebenarnya, tapi sempena puasa ni, bukan la aku mau bagi tau betapa hebatnya aku buat exp sampai malam, tapi macam mau share la sama orang yang mungkin kepenatan macam aku sebab puasa waktu summer, lama lagi, yang nikmat puasa itu akan lebih terasa kalau kita mengisi tiap detik itu dengan membuat sesuatu yang berfaedah dan punya nilai.

penat2 pun tapi macam lagi teratur jak perjalanan puasa tu kalau kita buat satu benda yang ada nilai, bukan duduk2 guling2 tunggu bila la mau sungkai ni.. hehe

so, come on, mari tah kita puasa sebetul2nya di ramadhan kali ini. moga ALLAH memberkati tiap satu pekerjaan yang kita lakukan. amin...

No comments:

Post a Comment