Tuesday 15 December 2009

JaLan2 pt.2

ahad, 13.12.09

7.00 a.m
siap2 tuk g makan breakfast.. Cam besa la, ada style jepun n style barat... bread, salad, potato salad(aku suka ni..),scrambled egg n all tuk barat. nasi putih, gobou salad, ikan, n banyak lagi tuk jepun... sedap la..

tambah ngan susu yg sedap.. datang jepun ni aku suka betul minum susu.. sedap tau!

8.15 a.m
jalan g Mt.ASO, kumamoto.. tempat ada kawah gunung berapi.. peak t'tinggi situ, Takadake, 1592 meter, Nakadake pula masih aktif... Pegi situ naik cabel car, n boleh la tengok kawah..

nampak nda dalam tu warna hijau? kira b'tuah la sebab boleh nampak.. kawan jepun aku cakap selalunya nda dapat nampak sebab sulfur kuat
sangat, banyak asap, n bahaya...

tapi memang kuat la bau sulfur situ.. tapi rasa best pula.. banyak benda boleh fikir time ko ada di situ..


bertuah lahir di malaysia?
those things will come into your mind without your even realize it...

bukannya mau nationalism ka apa ka, kau rasa even sikit pun, mesti korang ad rasa b'tuah lahir di malaysia, bukan negara lain yg agak sengsara...


p/s: mesti cigu murniza t'haru dengar p'ngakuan aku 2 kan?? he5....


2.16~ p.m
lepas 2 jalan2 lagi g kumamoto castle... pegi istana lama ni memang bagi 1 feeling yg lain dari kalu ko jalan2 pegi mana2 tempat.. maybe sebab environment, weather, structure,.. an all bagi 1 feel yg, aku susah la mau gambarkan..

korang faham kan? ari ni aku macam b'perasaan sejarah sikit.. ada jak yg t'lintas di kepala aku
ni..hai nasib la......

malas mau cerita.. aku bagi gambar jak la erk...


lelaki guard ni hebat tau..muka dia memang kowaii(takut) gila... memang orang dulu2 pun kowaii cam 2 kali kan?...

7.35 p.m
sampai yamaguchi university..
otsukaresamadeshita!


moral of the story kali ni...
value all the things you have, even its smallest as give someone 1 cent....

ada kaitan ka 2 ha?



No comments:

Post a Comment